PESTROST IN RAZNOLIKOST PRIHODNJE SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE

PESTROST IN RAZNOLIKOST...

Intervju z dr. Tassosom Haniotisom, direktorjem...

140_let.jpg

Vreme

Spletne ankete

Ocena časopisa
 
Zdravje

JESEN PRIHAJA

E-pošta Natisni

Za vsakim soncem pride dež in tudi vsakemu poletju, pa četudi je tako vroče kot letošnje, počasi sledijo hladnejši dnevi. Hladnejši, a še vedno prijetno topli dnevi so za telo seveda manj obremenilni. Hkrati pa so jesenski dnevi tudi priložnost, da si opomoremo po poletnem toplotnem šoku in pripravimo na mrzle zimske dneve. Ki bodo od telesa spet zahtevali svoj davek!

Jesenska obnova telesa
Izhodišče za najoptimalnejše delovanje telesa je pravzaprav enostavno. V telo vnašamo hranila, ki jih potrebuje za osnovno preživetje, in jim dodamo tista, ki jih potrebuje zaradi svojih individualnih posebnosti. Te posebnosti zajemajo cel spekter od telesne aktivnosti do presnovnih sprememb, ki so značilne za posamezne bolezni. Za osnovno delovanje telesa je potreben uravnotežen vnos vseh glavnih hranil: sladkorjev, beljakovin in maščob, tem pa dodamo mikrohranila v obliki prehranskih virov vitaminov, antioksidantov, posameznih rudnin itn. In ravno jesenski čas je tisti, ko je na voljo pester spekter živil, zato je sestava uravnoteženega jedilnika za obnovo telesa v jeseni še lažja. Jesenski pridelki ponujajo številna živila, ki so na primer bogata s sladkorji in primerna za zelo telesno aktivni del ljudi, mednje štejemo tudi otroke. Sadje in razna žita so prvovrsten vir sladkorjev in vsebujejo tudi številna mikrohranila. Posebna odlika jeseni je raznovrstnost ponudbe živil, ki omogoča, da telo dobi res vse potrebne snovi za najboljše delovanje. Živila, ki so vzgojena v lokalnem okolju, pa imajo še posebej bogato vsebnost hranil. Zdravje je torej na dosegu roke. Na naših vrtovih, poljih in hlevih. In ne v čudežnih dietah, tabletkah in praških iz daljnih krajev.

Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani

 

OLIMPIJSKE IGRE NA KROŽNIKU

E-pošta Natisni

Na višku poletne sezone ne bo vroče samo nam. V žaru poletne vročice so bodo za olimpijske kolajne borili najboljši športniki tega planeta. Ko iz sence in s primerno prehransko podporo spremljamo neverjetne športne dosežke, se vedno znova poraja vprašanje: »Kako lahko človeška telesa zmorejo vedno hitreje, močneje in višje?«

Krožnik olimpijskih zmagovalcev
Del odgovora leži tudi na njihovem krožniku. Večina vrhunskih športnikov se zaveda, da je prehrana njihovo delovno orodje. Tako kot trening. Brez ustreznega vnosa hranil, ki omogočajo energijsko podporo organizmu med samim naporom in njegovo obnovo po telesni vadbi, vrhunskega športa enostavno ni. Sanje marsikaterega športnika se namreč končajo že pri slabi vsakodnevni, osnovni prehrani. Nezadosten vnos hranil, ki jih večino dobijo z glavnimi obroki, se namreč zelo hitro pokaže kot utrujenost, poškodbe in bolezni zaradi oslabelega imunskega sistema.

Krepka prehrana
Osnovna prehrana vrhunskih športnikov je enostavna in za marsikoga kar dolgočasna. Marsikateri vztrajnostni športnik ima namreč osnovno prehrano sestavljeno iz preprosto pripravljenih virov sladkorjev, kot so testenine, riž, krompir in kruh ter njihove kombinacije, s kakovostnimi viri beljakovin (pusto meso, ribe, mleko in mlečni izdelki, jajca). Za gurmanske načine priprave in uporabo prefinjenih dodatkov kar zmanjka časa in energije. Ko te športnike povprašamo o prehrani, marsikdaj celo dobimo občutek, da je njihova hrana kmečka: izdatna in lahko prebavljiva, da lahko opravijo vso fizično delo, ki ga telesna vadba zahteva. Seveda je prav tako kot sama hrana tudi ključno, da jo zaužijejo ob pravem času. Rekli bi celo lahko: za vrhunske dosežke je potrebna zdrava kmečka pamet, ki pravi, da prazen žakelj ne stoji pokonci. Ko enkrat osvojimo osnovo strategije prehrane pri telesni aktivnosti, ugotovimo, da je vloga sofisticiranih, pregrešno dragih in eksotičnih prehranskih dodatkov zelo majhna in je večinoma plod marketinških prijemov farmacevtske industrije. To pa je še dodaten nauk olimpijskih iger za vsakodnevno življenje!


Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani

 

PREHRANA V POLETNEM ČASU

E-pošta Natisni
Vroče poletje zahteva od telesa več. Ne samo tekočine in kakšnega grama soli več, da tekočina, ki jo izgubljamo z znojenjem ostane v telesu, poletje zahteva tudi zadosten vnos drugih hranil, da telo laže preživi naporno okolje. Še posebej to velja za bolnike in druge skupine prebivalstva, ki so bolj občutljive na pogoje, otroke, nosečnice in starejši del populacije.
 
Poletje ni čas za diete
Naporni pogoji okolja zahtevajo od telesa več. Več pa pomeni predvsem to, da naj bo prehranski vnos zadosten, hkrati pa naj bo tudi vnos posameznih hranil uravnotežen. V poletnem času sicer marsikdo rad poseže po večji količini sadja in na ta način zmanjša vnos drugih hranil, ki jih telo prav tako potrebuje, predvsem beljakovin. Vnašanje samo sadne hrane ne pomeni samo veliko vitaminov in tekočine, pomeni tudi vnos večje količine sladkorjev, ki se nato kopičijo v maščevje.
 
Lahka hrana
Hrana, ki jo uživamo v poletnem času naj bo torej uravnotežena in narava nam ponuja pestro izbiro. Sadje in zelenjava sta na voljo praktično na vsakem koraku. Ob tem pa nikar ne pozabimo na kvalitetne beljakovine. Če nam v poletnem času ne tekne meso, imamo na voljo ribe in številne mlečne izdelke. Če nimamo apetita omejimo vnos maščobnih živil, ki marsikomu obležijo v želodcu. Hrano pripravljamo čim bolj preprosto, verjetno je najbolj ugodna priprava hrane »na žlico«. Poletna miza naj bo pisana in na njej ne sme manjkati steklenica z vodo. Premajhen vnos tekočine in posameznih hranil naše telo še dodatno utrudi. Ustrezen prehranski vnos tako v času dopustov omogoči, da si res spočijemo za novo delovno leto. 
 
Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani
 

Naročite se na brezplačni spletni časopis

Naročite se lahko na tiskano izdajo časopisa S PODEŽELJA.SI s tem da izpolnite obrazec tukaj.

Če pa želite prejemati brezplačnik na vaš email naslov pa vpišite svoj email v obrazec, ki ga dobite tukaj. Brezplačnik izhaja vsake tri mesece.

Informacije o časopisu

Brezplačni časopis S PODEŽELJA.SI izdaja Zadružna zveza Slovenije. Odgovorna urednica je Anita Jakuš. Naklada 40.000 izvodov.

Veseli bomo vašega komentarja na e-mail info@spodezelja.si.

Oglasi

dezelna.jpg

zzs.jpg

 semenarna.jpg

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Za več informacij kliknite tu .

Sprejemam uporabo piškotkov na tej spletni strani.

Vec informacij