BODIMO POŠTENI DO SEBE IN POGLEJMO V SVOJE SRCE

BODIMO POŠTENI DO SEBE...

INTERVJU S KMETICO LETA 2017 KAROLINO DRAGICO...

140_let.jpg

Vreme

Spletne ankete

Ocena časopisa
 

Zdravje in prosti čas

DIETE

E-pošta Natisni
Ločevalna dieta, Atkinsonova dieta, beljakovinska dieta, zeliščna dieta, dieta po krvnih skupinah, presna dieta, v zadnjem času je mogoče zaslediti celo SMS dieto.
Mediji nam na vsakem koraku ponujajo tisočero možnosti, kako se čimbolj približati idealu človeka 21. stoletja. Četudi so naše police že založene s priročniki za osebnostno rast, to ni dovolj; telesna podoba in naš zunanji videz sta aduta, ki sta v današnjem času pomembnejša kot kdaj koli prej.
 
K vsemu temu obvezno spadajo tudi razne diete. Predvsem je pomembno vedeti, kaj sploh pomeni izraz »dieta«. Ta namreč v angleščini označuje »prehrano« oziroma način prehranjevanja in nikakor ne dva ali tri tedne trajajočo shujševalno kuro, kakor si ta pojem razlaga večina od nas. Shujševalne kure bolj ali manj vse temeljijo na istem načelu omejevanja vnosa hranil, pri nekaterih je vnos določenih vrst hranil strogo prepovedan (npr. nič maščob ali nič ogljikovih hidratov), pri drugih naj bi uživali le določeno vrsto živil (zelenjavo, sadje, beljakovine), nekateri samooklicani strokovnjaki pa svetujejo kar post. Ja, ime kure si res zaslužijo! K sreči je znanost tudi na področju prehrane v zadnjih letih močno napredovala in postavila večino diet pod vprašaj. Večina se jih je zlomila pod težo znanosti – označene so kot neučinkovite ali celo zdravju škodljive. »Jo-jo« efekt je posledica mnogih shujševalnih kur, ki temeljijo na omejenem kaloričnem vnosu. S tem namreč ne izgubljamo maščobnega tkiva, pač pa predvsem mišično tkivo in ker so ravno mišice tiste, ki pri delovanju porabljajo največ energije, se ob vrnitvi k normalnemu prehranjevanju zredimo hitreje, četudi jemo manj. Najučinkovitejši in najbolj zdrav recept za izgubo telesne teže je raznolika prehrana v kombinaciji s športno aktivnostjo. Če si zadamo izgubiti kilograme, je najboljši način več gibanja in omejitev dnevnega vnosa kalorij (a ne za več kot 200–500 kalorij manj kot povprečno). Predvsem pa naj bodo živila raznolika in kakovostna. To pa so predvsem lokalno in na čim bolj naraven način pridelana živila.
 
Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani
 
 

IZŠTEKANI NAJSTNIKI IN STARŠI, KI ŠTEKAJO

E-pošta Natisni

»Obožujem najstnike. Obožujem njihovo vztrajnost in pogum. Obožujem njihovo ustvarjalnost in moč. Kaj vse so pripravljeni narediti, da bi lahko odrasli. Se odpovedati sladki varnosti, bližini, udobju.
Mi pa jih vidimo, kako brezglavo drvijo v brezno pogube, kako iščejo svojo pamet in hodijo po trnovih poteh. Tistih, ki smo jih mi zanje očistili, pa nočejo niti videti.
Obožujem starše.
Obožujem njihovo trdo garanje, da bi otroka spravili do kruha, in njihovo neskončno ljubezen, ki premaguje vse ovire.
Kaj bi lahko počeli z vsem tem. Gre to sploh skupaj?
Ko gledam svojega ponorelega otroka na eni strani in mene, ponorelo mamo, na drugi strani, se vprašam: 'Kdo je tukaj odrasli?'
Preprost odgovor: 'Nihče.'
Kdo pa bi moral biti odrasli?
Preprost odgovor je: 'Jaz, mama (in oče).'«
Odlomek iz knjige: Izštekani najstniki in starši, ki štekajo avtorjev dr. Alberta Mrgole in Leonide Mrgole
Več tudi na: http://najstniki.weebly.com/

Fotografija arhiv Zavod Vezal

 
 

ZAČIMBE SO NAJBOGATEJŠI VIR ANTIOKSIDANTOV

E-pošta Natisni

Ob poplavi prehranskih dopolnil z eksotičnimi imeni pogosto pozabljamo, da nekatere začimbe vsebujejo veliko več antioksidantov. Tako na primer klinčki in cimet vsebujejo trikrat več antioksidantov kot jagode akai in desetkrat več kot jagode goji. Poleg klinčkov in cimeta vsebujeta veliko antioksidantov tudi origano in kurkuma, od listnatih začimb pa peteršilj in bazilika. Začimbe danes v prehrani premalo uporabljamo. Včasih so jih zelo cenili in poznali njihov pozitiven vpliv na zdravje. V živilski industriji so jih izpodrinile umetne arome, ki so se pritihotapile že v marsikatero kuhinjo.
Začimbe lahko podobno kot zdravilna zelišča uporabljamo kot pomoč pri različnih težavah. Lahko jih uporabimo kot dodatek jedem, iz njih pripravimo aromatične čaje, ki nas bodo pogreli v mrzlih dneh. Ker pa s toplotno obdelavo izgubijo dobršen del svojih dobrih lastnosti, je bolje, da jih namakamo v topli vodi in pripravimo osvežujoče napitke. Klinčki so se v ljudski medicini uporabljali za zdravljenje zobobolov in migren. Dobrodejno vplivajo na želodec in prebavo. Pomagajo tudi pri težavah z visokim tlakom. Cimet deluje antiseptično, ugodno vpliva za srčno-žilni sistem, zmanjšuje holesterol, uravnava krvni sladkor, krepi imunski sistem in izboljšuje spomin.
Besedilo in fotografija Jožica Polajžer, specialistka za svetovanje v kmetijstvu

 
 

Naročite se na brezplačni spletni časopis

Naročite se lahko na tiskano izdajo časopisa S PODEŽELJA.SI s tem da izpolnite obrazec tukaj.

Če pa želite prejemati brezplačnik na vaš email naslov pa vpišite svoj email v obrazec, ki ga dobite tukaj. Brezplačnik izhaja vsake tri mesece.

Informacije o časopisu

Brezplačni časopis S PODEŽELJA.SI izdaja Zadružna zveza Slovenije. Odgovorna urednica je Anita Jakuš. Naklada 40.000 izvodov.

Veseli bomo vašega komentarja na e-mail info@spodezelja.si.

Oglasi

dezelna.jpg

zzs.jpg

 semenarna.jpg

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Za več informacij kliknite tu .

Sprejemam uporabo piškotkov na tej spletni strani.

Vec informacij