PESTROST IN RAZNOLIKOST PRIHODNJE SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE

PESTROST IN RAZNOLIKOST...

Intervju z dr. Tassosom Haniotisom, direktorjem...

140_let.jpg

Vreme

Spletne ankete

Ocena časopisa
 

Zdravje in prosti čas

DIETE

E-pošta Natisni
Ločevalna dieta, Atkinsonova dieta, beljakovinska dieta, zeliščna dieta, dieta po krvnih skupinah, presna dieta, v zadnjem času je mogoče zaslediti celo SMS dieto.
Mediji nam na vsakem koraku ponujajo tisočero možnosti, kako se čimbolj približati idealu človeka 21. stoletja. Četudi so naše police že založene s priročniki za osebnostno rast, to ni dovolj; telesna podoba in naš zunanji videz sta aduta, ki sta v današnjem času pomembnejša kot kdaj koli prej.
 
K vsemu temu obvezno spadajo tudi razne diete. Predvsem je pomembno vedeti, kaj sploh pomeni izraz »dieta«. Ta namreč v angleščini označuje »prehrano« oziroma način prehranjevanja in nikakor ne dva ali tri tedne trajajočo shujševalno kuro, kakor si ta pojem razlaga večina od nas. Shujševalne kure bolj ali manj vse temeljijo na istem načelu omejevanja vnosa hranil, pri nekaterih je vnos določenih vrst hranil strogo prepovedan (npr. nič maščob ali nič ogljikovih hidratov), pri drugih naj bi uživali le določeno vrsto živil (zelenjavo, sadje, beljakovine), nekateri samooklicani strokovnjaki pa svetujejo kar post. Ja, ime kure si res zaslužijo! K sreči je znanost tudi na področju prehrane v zadnjih letih močno napredovala in postavila večino diet pod vprašaj. Večina se jih je zlomila pod težo znanosti – označene so kot neučinkovite ali celo zdravju škodljive. »Jo-jo« efekt je posledica mnogih shujševalnih kur, ki temeljijo na omejenem kaloričnem vnosu. S tem namreč ne izgubljamo maščobnega tkiva, pač pa predvsem mišično tkivo in ker so ravno mišice tiste, ki pri delovanju porabljajo največ energije, se ob vrnitvi k normalnemu prehranjevanju zredimo hitreje, četudi jemo manj. Najučinkovitejši in najbolj zdrav recept za izgubo telesne teže je raznolika prehrana v kombinaciji s športno aktivnostjo. Če si zadamo izgubiti kilograme, je najboljši način več gibanja in omejitev dnevnega vnosa kalorij (a ne za več kot 200–500 kalorij manj kot povprečno). Predvsem pa naj bodo živila raznolika in kakovostna. To pa so predvsem lokalno in na čim bolj naraven način pridelana živila.
 
Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani
 
 

KDOR SEJE, TA ŽANJE

E-pošta Natisni

Za nami so počitnice, pred nami novo šolsko leto. Na poljih bomo želi, kar smo posejali. Pri otrocih bomo posejali sedaj in otroci bodo želi. Zakaj pravim, da bodo želi otroci?
Ker je prav, da so rezultati v šoli sad otrokovega dela, truda in ustvarjalnosti. Če se starši učimo z njimi ali namesto njih, delamo domače naloge, plakate in seminarske naloge, potem so to sadovi našega dela in otroci bodo kaj hitro ugotovili, da je šola nam veliko pomembnejša kot njim. Nekateri otroci, in žal jih je vedno več, v najstniškem obdobju ravno šolo uporabijo kot bojno polje in popolnoma nehajo kazati interes, da bi se učili ali celo da bi hodili v šolo. Zato je pomembno, da skupaj z otrokom takoj na začetku leta sprejmemo pravila glede učenja, kaj bomo, če bo imel kje težave, in ga vprašamo, kakšen je njegov cilj. Vse to je pametno zapisati, da naš otrok ve, kakšna je njegova pot glede njegovih dolžnosti.
Svetuje Leonida Mrgole, Zavod Vezal

 
 

STROČNICE SO KAKOVOSTNA BELJAKOVINSKA HRANA

E-pošta Natisni

Fižol, bob, leča, stročji fižol, grah in čičerika so bili v naših krajih nekdaj pomemben vir hranil, sojo pa v naših krajih uporabljamo šele v zadnjih desetletjih. Stročnice so najbolj zdrav in najcenejši vir beljakovin. Vsebujejo ogljikove hidrate, vlaknine, vitamine in malo maščob. Številne raziskave priznanih institucij so dokazale, da stročnice dobro vplivajo na zdravje in ščitijo organizem pred številnimi kroničnimi boleznimi: so dobra preventiva pri boleznih srca in ožilja ter sladkorno boleznijo tipa 2, znižujejo holesterol, uravnavajo krvni sladkor in visok krvni tlak, zmanjšujejo telesno težo, lajšajo zaprtje in zmanjšujejo tveganje za nastanek raka.
Mnogi se stročnic izogibajo, ker napenjajo. Tej težavi se izognemo s pravilno pripravo in uporabo začimb. Pred kuhanjem jih namakamo najmanj 24 ur ali pa kalimo do dva dni, da poženejo do en centimeter velike kalčke. Kaljene stročnice so hitreje kuhane in lažje prebavljive. Med namakanjem in kuhanjem vodo vsaj dvakrat menjamo ter dodamo začimbe, kot so majaron, origano, kumina in timijan. Stročnice so v kulinariki vsestransko uporabne. Uporabimo jih lahko za juhe, enolončnice, samostojne solate ali dodatek k solatam, polpete in okusne namaze.

Besedilo in fotografija Jožica Polajžer, specialistka za svetovanje v kmetijstvu

 
 

Naročite se na brezplačni spletni časopis

Naročite se lahko na tiskano izdajo časopisa S PODEŽELJA.SI s tem da izpolnite obrazec tukaj.

Če pa želite prejemati brezplačnik na vaš email naslov pa vpišite svoj email v obrazec, ki ga dobite tukaj. Brezplačnik izhaja vsake tri mesece.

Informacije o časopisu

Brezplačni časopis S PODEŽELJA.SI izdaja Zadružna zveza Slovenije. Odgovorna urednica je Anita Jakuš. Naklada 40.000 izvodov.

Veseli bomo vašega komentarja na e-mail info@spodezelja.si.

Oglasi

dezelna.jpg

zzs.jpg

 semenarna.jpg

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Za več informacij kliknite tu .

Sprejemam uporabo piškotkov na tej spletni strani.

Vec informacij