PESTROST IN RAZNOLIKOST PRIHODNJE SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE

PESTROST IN RAZNOLIKOST...

Intervju z dr. Tassosom Haniotisom, direktorjem...

140_let.jpg

Vreme

Spletne ankete

Ocena časopisa
 

Zdravje in prosti čas

SONČNICE se vedno obračajo za soncem – sledimo jim

E-pošta Natisni

IZ ZAKLADNICE NARAVE - SONČNICE

Sončnično seme je vir najkakovostnejših hranil, ki nam jih nudi mati narava. Vsebuje visok delež olja in beljakovin z vsemi osmimi esencialnimi aminokislinami, lecitin, številne pomembne vitamine in minerale.


Sončnično seme ohranja vitalnost in imunski sistem organizma, je dobra preventiva pred boleznimi srca in ožilja ter rakom, znižuje nivo slabega holesterola v krvi, pospešuje obnovo poškodovanih celic in tkiv, dobro vpliva na razvoj ploda pri nosečnicah, vpliva na boljšo počutje in koncentracijo ter delujejo pomirjujoče, ko smo pod stresom.

Sončnično seme je tudi odličen vir vlaknin, zaradi česar pozitivno vpliva na prebavila. Zaradi mnogih pozitivnih učinkov je priporočljivo redno uživanje svežih in ekološko pridelanih sončničnih semen in sončničnega olja. Imejmo vedno na mizi skodelico sončničnih semen, tako se bomo večkrat spomnili in segli po tem čudovitem zrnju. Še večjo hranilno vrednost imajo namočena semena, v katerih se je sprožil proces kaljenja. Semena, namočena za eno ali dve uri, so tudi lažje prebavljiva. Sončnična semena lahko uživamo tudi z jogurtom, skuto, jih dodamo v kruh in solate ali pa zmeljemo in uporabimo za zgoščevanje juh in omak ter pripravo namazov.

Besedilo in fotografiji Jožica Polajžer, specialistka za svetovanje v kmetijstvu

 
 

Novoletni sklepi

E-pošta Natisni
Skoraj ga ni, ki novega leta ne bi začel tudi z dobrimi sklepi o prehranjevanju. Novoletne sladice in druge pregrehe večina pokoplje z odločitvijo, da se bo odrekla sladkarijam. Tej odločitvi sledi ponavadi še zaobljuba o hujšanju. Čeprav je od novega leta minilo že nekaj dni, vam vseeno predlagam drug pristop.
 
Pozabite na diete
Namesto da razmišljate o raznih »holivudskih« ali postnih oblikah vnosa hranil v telo, si enostavno zaobljubite da boste jedli normalno. In nekoliko manj. Normalno pomeni, da boste jedli praktično vse in sledili vsaj osnovnim načelom zdravju prijaznega prehranjevanja. To pomeni predvsem, da je hrana raznovrstna in je pri pripravi ne prežgemo, zalijemo s konzervansi in dodatki. Obrokov ne izpuščajte! Živila naj bodo iz lokalnega okolja, njihova količina na krožniku pa naj bo manjša. Zmeren vnos raznovrstnih živil je pravzaprav najboljša dieta.
 
Telesno težo nadzorujte z gibanjem
Namesto da razmišljate, kaj vse manj morate pojesti, da boste shujšali, začnite razmišljati, kaj vse morate prehoditi/preteči/prekolesariti, da boste lahko nadzorovali svojo telesno težo. Pri hujšanju svoje mišice zaščitite s fizičnim delom, prav pridejo prav vsa kmečka opravila. Boljšega fitnesa, kot sta cepljenje in zlaganje drv, bi težko našli. Ob tem pa ne pozabite, da prazen žakelj ne stoji pokonci. Pred težjimi fizičnimi opravili brez skrbi zaužijte tudi kakšen kaloričen prekršek. Ne bo se poznal na vaši zadnjici, delo pa bo učinkoviteje opravljeno.
 
Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani
 
 

NAJSTNIKI, PUBERTETNIKI, PRESEŽNIKI

E-pošta Natisni

Partnerstvo in družina

»Kaj pomeni najstnik?« sem vprašala mamo, ko sem bila stara tam okoli osem let. Ponosno mi je razložila: »Ko boš stara toliko, da bo ob koncu tvoje starosti najst, torej od enajst do devetnajst, boš najstnica.« Od takrat sem komaj čakala, da bom najstnica. Razložila sem si, da bo takrat obdobje, ko bo vse NAJ. Vse v presežnikih. Razumela sem, da je to dobro. Potem je to obdobje prišlo in sem se soočila z NAJbolj noro zaljubljenostjo in NAJvečjim razočaranjem, to obdobje je bilo zaznamovano z NAJvečjo količino solz, NAJvečjo količino smeha, NAJveč pameti, NAJbolj zateženimi starši, NAJbolj bednimi učitelji, NAJbolj prirejeno resnico, NAJ…, NAJ…, NAJ… Bilo je težko obdobje, ki me je soočalo s čustvenimi nihanji, dišečimi po smrti in obupu, drugič spet po neskončni evforiji veselja in sreče. To sem si zapomnila in prav mi je prišlo, ko so najini otroci stopili v presežnik. Biti NAJstnik vsekakor ni lahko. Naloga starša je, da takrat postane nepremakljiv steber, ki ga ne podre nobeno neurje. Kako ta steber učvrstiti, pa je za marsikoga pretežko vprašanje.
Svetuje Leonida Mrgole, Zavod Vezal

 
 

Naročite se na brezplačni spletni časopis

Naročite se lahko na tiskano izdajo časopisa S PODEŽELJA.SI s tem da izpolnite obrazec tukaj.

Če pa želite prejemati brezplačnik na vaš email naslov pa vpišite svoj email v obrazec, ki ga dobite tukaj. Brezplačnik izhaja vsake tri mesece.

Informacije o časopisu

Brezplačni časopis S PODEŽELJA.SI izdaja Zadružna zveza Slovenije. Odgovorna urednica je Anita Jakuš. Naklada 40.000 izvodov.

Veseli bomo vašega komentarja na e-mail info@spodezelja.si.

Oglasi

dezelna.jpg

zzs.jpg

 semenarna.jpg

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Za več informacij kliknite tu .

Sprejemam uporabo piškotkov na tej spletni strani.

Vec informacij