Zdravje in prosti čas

VONJ PO KUTINAH NAZNANJA MRZLE DNI

E-pošta Natisni

IZ ZAKLADNICE NARAVE
Nekdaj, ko še ni bilo na voljo toliko različnih vrst sadja, so kutine več uporabljali. Naše babice so jo polagale v omare s perilom, da je imelo svež vonj, in kuhale dišeče marmelade. Tudi košara zrelih kutin je imela svoje mesto v hiši, saj je skrbela za prijeten vonj v prostoru. Rezine kutine so polagali med zelje za kisanje.
Kutine vsebujejo veliko tanina in pektina, ki pomagata zlasti pri prebavnih motnjah. Že Grki in Rimljani so jih uporabljali kot učinkovito sredstvo proti driski. Največ se v ta namen danes uporabljajo posušena semena zrelih plodov. Kutinovo seme vsebuje v lupini veliko vodoodpornih sluzastih snovi, ki pomagajo pri vnetjih želodca in črevesne sluznice in dihalnih poti, pri preležaninah in opeklinah. Zapirajoče delujeta tudi meso kutin in presni kutinov sok. V ljudskem zdravilstvu je za zdravljenje drisk pri dojenčkih in otrocih priljubljen čaj iz listov. Pektin pomaga ustvarjati tudi dobro ravnotežje zdravega in škodljivega holesterola. Kutino lahko s pridom uporabimo tudi v kozmetiki za nego kože in ustnic ter v kulinariki za marmelade, kompote in želeje.

Besedilo in fotografija Jožica Polajžer, specialistka za svetovanje v kmetijstvu

 
 

Novoletni sklepi

E-pošta Natisni
Skoraj ga ni, ki novega leta ne bi začel tudi z dobrimi sklepi o prehranjevanju. Novoletne sladice in druge pregrehe večina pokoplje z odločitvijo, da se bo odrekla sladkarijam. Tej odločitvi sledi ponavadi še zaobljuba o hujšanju. Čeprav je od novega leta minilo že nekaj dni, vam vseeno predlagam drug pristop.
 
Pozabite na diete
Namesto da razmišljate o raznih »holivudskih« ali postnih oblikah vnosa hranil v telo, si enostavno zaobljubite da boste jedli normalno. In nekoliko manj. Normalno pomeni, da boste jedli praktično vse in sledili vsaj osnovnim načelom zdravju prijaznega prehranjevanja. To pomeni predvsem, da je hrana raznovrstna in je pri pripravi ne prežgemo, zalijemo s konzervansi in dodatki. Obrokov ne izpuščajte! Živila naj bodo iz lokalnega okolja, njihova količina na krožniku pa naj bo manjša. Zmeren vnos raznovrstnih živil je pravzaprav najboljša dieta.
 
Telesno težo nadzorujte z gibanjem
Namesto da razmišljate, kaj vse manj morate pojesti, da boste shujšali, začnite razmišljati, kaj vse morate prehoditi/preteči/prekolesariti, da boste lahko nadzorovali svojo telesno težo. Pri hujšanju svoje mišice zaščitite s fizičnim delom, prav pridejo prav vsa kmečka opravila. Boljšega fitnesa, kot sta cepljenje in zlaganje drv, bi težko našli. Ob tem pa ne pozabite, da prazen žakelj ne stoji pokonci. Pred težjimi fizičnimi opravili brez skrbi zaužijte tudi kakšen kaloričen prekršek. Ne bo se poznal na vaši zadnjici, delo pa bo učinkoviteje opravljeno.
 
Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani
 
 

SAMOSTOJNOST

E-pošta Natisni

Naloga in odgovornost nas staršev sta, da pripravimo otroke, da se soočijo z zunanjim svetom ne glede na to, kako »grd« je. V naših časih gredo otroci v šolo zelo majhni in zato jih spremljamo. Večinoma jih vozimo z avtom. Zelo pogosto se zgodi, da to spremstvo nadaljujemo tja do 9. razreda, ko nas z realnostjo sooči dejstvo, da gre otrok v srednjo šolo, mi pa ga še vedno skoraj držimo za roko. Velikokrat pridejo starši po pomoč, ker je otroke strah, ker mislijo, da niso dovolj dobri, ker se bojijo, da jim bo kdo kaj naredil. Otroci s podeželja se čez noč začnejo voziti z javnimi prevozi in njihovo življenje postane popolnoma drugačno. Naša odgovornost je, da otroke postavljamo pred izzive in jih spremljamo »od daleč«. S pogovorom. Da opogumimo otroka, ko je star sedem let, in mu rečemo, da zmore sam peš do šole. Da zmore sam čez cesto, da zmore sam opraviti nalogo, pripraviti torbo … Podpirajmo otroke v njihovih dejanjih in NE delajmo stvari namesto njih. Na tak način bomo vzgojili samostojnega otroka, ki bo pogumno potoval skozi življenje!
Svetuje Leonida Mrgole, Zavod Vezal

 
 

Naročite se na brezplačni spletni časopis

Naročite se lahko na tiskano izdajo časopisa S PODEŽELJA.SI s tem da izpolnite obrazec tukaj.

Če pa želite prejemati brezplačnik na vaš email naslov pa vpišite svoj email v obrazec, ki ga dobite tukaj. Brezplačnik izhaja vsake tri mesece.

Informacije o časopisu

Brezplačni časopis S PODEŽELJA.SI izdaja Zadružna zveza Slovenije. Odgovorna urednica je Anita Jakuš. Naklada 40.000 izvodov.

Veseli bomo vašega komentarja na e-mail info@spodezelja.si.

Oglasi

dezelna.jpg

zzs.jpg

 semenarna.jpg

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Za več informacij kliknite tu .

Sprejemam uporabo piškotkov na tej spletni strani.

Vec informacij