Zdravje in prosti čas

ZAKAJ JE PETERŠILJ SIMBOL SREČE?

E-pošta Natisni

Peteršilj (Petroselinum hortense) je najbolj uporabno zelišče, ki ne sme manjkati v kuhinji, ki naj bi bila tudi naša lekarna. Je zelišče s svežim in čistim okusom. Uporabni so vsi deli rastline, tako listi, stebla, korenina in semena. Vsebuje veliko antioksidantov ter za zdravje pomembnih vitaminov in mineralov. Priporočljivo je uživati eno do dve žlici peteršilja na dan. Najbolje je uživati svežega, kuhanim jedem ga dodajmo, ko so te že na krožniku. Lahko pa uživamo tudi čaje iz semen in korenin peteršilja.

Je odličen vsesplošni čistilec organizma, krepi imunski sistem, deluje kot naravni antibiotik. Pomaga pri zdravljenju nekaterih najnevarnejših vrst raka, saj učinkuje kot naravni kemoterapevtik. Peteršilj ugodno vpliva na prebavila, jetra, rodila, ledvice in mehur ter jih čisti. Pomaga pri vnetjih sečnih poti in ledvičnih kamnih, pri diabetesu, artritisu, revmi, putiki, slabokrvnosti, pri tegobah dihalnih poti in pri astmi ter znižuje krvni tlak. Pater Ašič ga je priporočal tudi pri vnetju prostate in motnjah v krvnem obtoku. Skrbi za zdrave in močne kosti, izboljšuje vid, pomaga pri ekcemih ter čisti in pomlajuje kožo. Spodbuja delovanje živčevja, deluje izrazito spodbujajoče, izboljšuje spomin in pomaga k dobremu razpoloženju.

Besedilo in fotografija Jožica Polajžer, specialistka za svetovanje v kmetijstvu

 
 

Novoletni sklepi

E-pošta Natisni
Skoraj ga ni, ki novega leta ne bi začel tudi z dobrimi sklepi o prehranjevanju. Novoletne sladice in druge pregrehe večina pokoplje z odločitvijo, da se bo odrekla sladkarijam. Tej odločitvi sledi ponavadi še zaobljuba o hujšanju. Čeprav je od novega leta minilo že nekaj dni, vam vseeno predlagam drug pristop.
 
Pozabite na diete
Namesto da razmišljate o raznih »holivudskih« ali postnih oblikah vnosa hranil v telo, si enostavno zaobljubite da boste jedli normalno. In nekoliko manj. Normalno pomeni, da boste jedli praktično vse in sledili vsaj osnovnim načelom zdravju prijaznega prehranjevanja. To pomeni predvsem, da je hrana raznovrstna in je pri pripravi ne prežgemo, zalijemo s konzervansi in dodatki. Obrokov ne izpuščajte! Živila naj bodo iz lokalnega okolja, njihova količina na krožniku pa naj bo manjša. Zmeren vnos raznovrstnih živil je pravzaprav najboljša dieta.
 
Telesno težo nadzorujte z gibanjem
Namesto da razmišljate, kaj vse manj morate pojesti, da boste shujšali, začnite razmišljati, kaj vse morate prehoditi/preteči/prekolesariti, da boste lahko nadzorovali svojo telesno težo. Pri hujšanju svoje mišice zaščitite s fizičnim delom, prav pridejo prav vsa kmečka opravila. Boljšega fitnesa, kot sta cepljenje in zlaganje drv, bi težko našli. Ob tem pa ne pozabite, da prazen žakelj ne stoji pokonci. Pred težjimi fizičnimi opravili brez skrbi zaužijte tudi kakšen kaloričen prekršek. Ne bo se poznal na vaši zadnjici, delo pa bo učinkoviteje opravljeno.
 
Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani
 
 

FUNKCIJA OBREDOV

E-pošta Natisni

Poznamo veliko vrst obredov. Nekateri so povezani z naravo, letnimi časi, delom na polju, drugi so lahko ideološki in so povezani v veliko nočjo in božičem, tretji z našimi osebnimi dnevi, kot je rojstni dan. Obred je dogodek, ki povezuje in ustvarja bližino. Zato družine, ki si ustvarijo svoje družinske obrede, delujejo lepše in bolj povezano. Za obred je značilno, da ima svoja pravila in svoje okvire. Kdaj se zgodi, kaj se takrat dela? Obred je lahko vsak dan. Za primer poglejmo, kako bi bilo, če večerjo spremenimo v obred. Večerja postane obred, ko se ob vnaprej določeni uri zbere vsa družina, ko je določena tema pogovora. Obred ima pomen povezovanja in nanj ne nosimo konfliktnih vsebin. Obred je lahko odhajanje v posteljo, večerna pravljica ali molitev. To so vsebine, ki med nami gradijo povezanost in zaupnost. Družine, ki v svoje življenje vključujejo smisel obreda, so bolj povezane in nudijo več varnosti. Obredi so lahko zelo kratki, kot je to lahko skupna kava, zato so izgovori, da zanje nimamo časa, res samo izgovori.

Svetuje Leonida Mrgole, Zavod Vezal

 
 

Naročite se na brezplačni spletni časopis

Naročite se lahko na tiskano izdajo časopisa S PODEŽELJA.SI s tem da izpolnite obrazec tukaj.

Če pa želite prejemati brezplačnik na vaš email naslov pa vpišite svoj email v obrazec, ki ga dobite tukaj. Brezplačnik izhaja vsake tri mesece.

Informacije o časopisu

Brezplačni časopis S PODEŽELJA.SI izdaja Zadružna zveza Slovenije. Odgovorna urednica je Anita Jakuš. Naklada 40.000 izvodov.

Veseli bomo vašega komentarja na e-mail info@spodezelja.si.

Oglasi

dezelna.jpg

zzs.jpg

 semenarna.jpg

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Za več informacij kliknite tu .

Sprejemam uporabo piškotkov na tej spletni strani.

Vec informacij