Zdravje in prosti čas

RDEČA PESA ohranja zdravje

E-pošta Natisni

IZ ZAKLADNICE NARAVE

Rdeča pesa spada med zdravju najkoristnejše vrtnine naših krajev. Kuhano rdečo peso uporabljamo za solate, sveže gomolje, liste in sok pa v zdravilne namene. Redno ali vsaj občasno uživanje surove rdeče pese sproti čisti telo in pripomore k ohranjanju zdravja. Vsako jutro na tešče zaužijemo nekaj tankih rezin gomolja surove rdeče pese ali sok iz nje.

Surova rdeča pesa pomaga pri ohranjanju vitalnosti srca in ožilja, arteriosklerozi, slabokrvnosti, deluje preventivno in tudi zaviralno na razvoj raka, zavira tumorje, učinkuje pri virusnih obolenjih in prehladih, kašlju in hripavosti, je preventivna zaščita pred boleznimi ledvic in mehurja ter pred posledicami škodljivega radioaktivnega in drugih sevanj, čisti in razstruplja jetra, ledvice ter sečni mehur. Pomaga pri utrujenosti, psihični napetosti, izboljšanju spomina in razpoloženja. Rdeča pesa deluje pomlajevalno na organizem, saj krepi vezivna tkiva, kožo in kosti, ter poveča telesno zmogljivost. Sok rdeče pese uravnava krvni tlak in holesterol, lajša prebavne težave in krepi imunski sistem, učinkovit je tudi pri zdravljenju malarije. V ljudski medicini se uporablja za zniževanje telesne temperature. Sok rdeče pese je odlično krepčilo za bolnike, pijejo pa naj ga tudi otroci.

Besedilo in fotografija Jožica Polajžer, specialistka za svetovanje v kmetijstvu

 
 

Novoletni sklepi

E-pošta Natisni
Skoraj ga ni, ki novega leta ne bi začel tudi z dobrimi sklepi o prehranjevanju. Novoletne sladice in druge pregrehe večina pokoplje z odločitvijo, da se bo odrekla sladkarijam. Tej odločitvi sledi ponavadi še zaobljuba o hujšanju. Čeprav je od novega leta minilo že nekaj dni, vam vseeno predlagam drug pristop.
 
Pozabite na diete
Namesto da razmišljate o raznih »holivudskih« ali postnih oblikah vnosa hranil v telo, si enostavno zaobljubite da boste jedli normalno. In nekoliko manj. Normalno pomeni, da boste jedli praktično vse in sledili vsaj osnovnim načelom zdravju prijaznega prehranjevanja. To pomeni predvsem, da je hrana raznovrstna in je pri pripravi ne prežgemo, zalijemo s konzervansi in dodatki. Obrokov ne izpuščajte! Živila naj bodo iz lokalnega okolja, njihova količina na krožniku pa naj bo manjša. Zmeren vnos raznovrstnih živil je pravzaprav najboljša dieta.
 
Telesno težo nadzorujte z gibanjem
Namesto da razmišljate, kaj vse manj morate pojesti, da boste shujšali, začnite razmišljati, kaj vse morate prehoditi/preteči/prekolesariti, da boste lahko nadzorovali svojo telesno težo. Pri hujšanju svoje mišice zaščitite s fizičnim delom, prav pridejo prav vsa kmečka opravila. Boljšega fitnesa, kot sta cepljenje in zlaganje drv, bi težko našli. Ob tem pa ne pozabite, da prazen žakelj ne stoji pokonci. Pred težjimi fizičnimi opravili brez skrbi zaužijte tudi kakšen kaloričen prekršek. Ne bo se poznal na vaši zadnjici, delo pa bo učinkoviteje opravljeno.
 
Svetuje mag. Nada Rotovnik Kozjek, strokovnjakinja za prehrano z Onkološkega inštituta v Ljubljani
 
 

SPET PRVI ŠOLSKI DAN

E-pošta Natisni

Partnerstvo in družina

Morda je samo eden, ki smo se ga veselili. Morda še tega ni. Eni imajo to srečo, da se morda veselijo vseh. Prvi šolski dan ni samo enkrat v življenju, je vsaj devetkrat. Starši ga težko čakamo, ker za nas to pomeni strukturo reda in varnosti. Kaj pa otroci? Ali jih je mogoče pripraviti na nov »stari« ritem delovnega življenja? Dolgo spanje, druženje s prijatelji, več računalnika in televizije. Kako to ukiniti? Otroci, vsaj tisti, ki so bili veliko časa sami, se bodo težko prilagodili, saj bodo imeli občutek, da gredo z boljšega na slabše. Tega pa še odrasli ne maramo. Zato je fino, da se z otroki začnemo pogovarjati o tem, kako se bomo organizirali po 1. septembru, jim prinesemo zanimivo knjigo, jih začnemo vsak dan bolj zgodaj zbujati. Jih vprašamo, česa se veselijo, ali jih je česa strah. Včasih naredimo največji korak s tem, da pripravimo svoje možgane, da začnejo razmišljati drugače, potem se telo začne samo od sebe pripravljati na spremembo. Glede šole pa: ni treba, da postane ta tema najpomembnejši del družinskega življenja. Ostanite povezani tudi na drugih področjih. Srečno!


Svetuje Leonida Mrgole, Zavod Vezal

 
 

Naročite se na brezplačni spletni časopis

Naročite se lahko na tiskano izdajo časopisa S PODEŽELJA.SI s tem da izpolnite obrazec tukaj.

Če pa želite prejemati brezplačnik na vaš email naslov pa vpišite svoj email v obrazec, ki ga dobite tukaj. Brezplačnik izhaja vsake tri mesece.

Informacije o časopisu

Brezplačni časopis S PODEŽELJA.SI izdaja Zadružna zveza Slovenije. Odgovorna urednica je Anita Jakuš. Naklada 40.000 izvodov.

Veseli bomo vašega komentarja na e-mail info@spodezelja.si.

Oglasi

dezelna.jpg

zzs.jpg

 semenarna.jpg

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta ali izborom opcije "se strinjam" se strinjate z uporabo piškotkov. Za več informacij kliknite tu .

Sprejemam uporabo piškotkov na tej spletni strani.

Vec informacij